Biztonságban vannak a csajok, a Fiat 500 szó szerint bírja a gyűrődést. Vagy mégsem?
Az IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) tesztjei során a 2011 júliusa után épített Fiat 500-as megkapta a „Top Safety Pick” (a legbiztonságosabb választás) minősítést. A korábbi modellek is jó minősítést kaptak, de azok valamivel rosszabbul teljesítettek a frontális ütközést szimuláló teszteken.
Egy másik amerikai szervezet, az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) tesztjein azonban csupán három csillagot szerzett a kis Fiat a lehetséges ötből, és ez nem túl jó teljesítmény. Frontális ütközés és borulás során négy, oldalirányú ütközéskor pedig öt csillagot kapott az autó, akkor volt csak komolyabb probléma, mikor a hátul utazók biztonságát tesztelték. Mivel ezutóbbi teszten csupán két csillagot szereztek, az összpontszám is rosszabbul alakult. Egy biztos, az 500-asban elöl utazók védelme nagyon jó, ezt az EuroNCAP tesztjei is bizonyították, és ők az újabb, 2011 augusztusa óta gyártott változatot még nem is vizsgálták.