Ultramodern turbómotor, Cadillacbe
A Cadillac felirat csak a látszat kedvéért került a motort takaró fedélre, valójában a GM globálisan használt kétliteres turbómotorjának egy újabb, az eddigieknél is erősebb és korszerűbb inkarnációjáról van szó. A maga 270 lóerejével papíron többet tud a BMW turbós négyhengeresénél is.
A General Motors teljes bedobással fejleszti a Cadillac legkisebb modelljét, az ATS-t, hiszen ezen múlik, hogy a luxusmárka képes lesz-e tartani a lépést a német konkurenciával. Már nem csak az európai piac meghódítása miatt kell egy kisebb autó a kínálatba: a 3-as BMW és a Mercedes C osztály Észak-Amerikában és Kínában is tarol, miközben az amerikaiaknak nincs semmijük ebben a kategóriában. Azt persze Detroitban is tudják, hogy a legsikeresebb prémium-modellek ellen csak a legjobb műszaki megoldásokkal van némi esélyük, ezért készítették el az új kétliteres, közvetlen befecskendezéses, kis belső ellenállású, változó szelepvezérlésű motort kettős megfúvású turbófeltöltővel.
Ezzel persze csak az aktuális divatot követik, hiszen a legtöbb prémium-gyártó már kínál hasonló fazonú motort, de egyrészt megdöbbentő ennyi korszerű megoldás egy Cadillacben, másrészt egyelőre ez tűnik a legerősebbnek mind közül. A 270 lóerő és a 353 Nm-es csúcsnyomaték néhány éve még egy V8-astól is szép teljesítménynek számított volna, és ezek várhatóan nem is csak üres számok – legalábbis az a tény, hogy a maximális nyomaték 90%-a már 1500-as fordulaton megjelenik, jó vezethetőséget ígér.
A turbómotor az ATS motorpalettájának közepére kerül: az alapkivitelbe 2,5 literes négyhengeres szívó benzinmotor kerül 180 lóerő körüli teljesítménnyel, a csúcsváltozatot pedig 3,6 literes, több mint 300 lóerős V6-os hajtja majd. Az azonban valószínű, hogy a legjobb vétel ezzel a turbós négyhengeressel lesz, amely fogyasztásban és műszaki színvonalban egyaránt jócskán megelőzheti a két másik motort.