Nem éri meg rendőrautót fejleszteni?
Igazi, kifejezetten a rendőrök igényeinek megfelelően kialakított csodaautót ígért be néhány éve egy kis amerikai cég. A Carbon Motors E7 takarékos, erős, könnyű, és bármit lelök az útról, ha kell. A fejlesztés és a gyártás előkészítése azonban nem olcsó, így most az államtól szeretne segítséget a vállalkozás.
A Carbon Motors már két éve igényelt 300 millió dollárt az energetikai minisztérium korszerű járművek fejlesztésére szánt hitelkeretéből, de eddig még nem kapták meg – most nyílt levéllel próbálják sürgetni a dolgot, de egyáltalán nem biztos, hogy bejön a próbálkozás, mivel az Obama adminisztráció és a szenátus épp az állami költségek lefaragásán dolgozik. A sürgetést arra alapozzák, hogy ha az E7 gyártása beindul, azzal nem csak a rendőrök juthatnak olcsóbban fenntartható, tisztább üzemű járműhoz, de mintegy tízezer munkahely is létrejönne.
Az E7 valóban ígéretes: hathengeres, 286 lóerős BMW-dízelmotorjával egyszerre fürgébb és takarékosabb lehet, mint a ma használatos nyolchengeres rendőrségi cirkálók, ugyanakkor legalább olyan masszív és tartós, mint azok. A kis fogyasztás még a viszonylag magas árat is ellensúlyozhatná, hiszen így a járőrözés sokkal olcsóbb lehetne, mint manapság – egy-egy autó így néhány év alatt meghozná az árkülönbözetet.
Mindezek fényében meglepő, hogy a cég nem talál megfelelő befektetőt – végül is évente 65 ezer autót szívnak fel az amerikai hatóságok, nem beszélve az export lehetőségéről. Így ha csak a piac negyedére ráteszi a kezét a cég, már kifizetődő lehet a gyártás.