Szénszálas E osztály a Mercedestől?
Úgy hallani, a Mercedes is követi a BMW példáját, és szuper-csúcstechnikával épít utcai autót. Ami a bajoroknál az i8, az a Mercedesnél az E osztály Superlight változata lesz, szuperkönnyű karbon-karosszériával és üzemanyagcellás hajtással.
Méregdrága, kisszériás sportkocsiknál ma már nem ritka, hogy ultrakönnyű, szénszálas vázat használnak, de ez eddig legfeljebb évi néhány száz, esetleg egy-két ezres gyártási számokig érte meg. Az első autók, amelyek ennél nagyobb mennyiségben készülnek karbonszálas műanyagból, a BMW i3 és i8 típusai lesznek, de úgy tűnik, a Mercedes sem szeretne lemaradni. Az első ilyen modelljük állítólag már fejlesztés alatt áll. Az E Superlight néven emlegetett gép formára állítólag az F800 tanulmányra emlékeztet majd, és a merev karosszériának köszönhetően elhagyhatják a B oszlopot, de a lényeg nem ez, hanem a súlycsökkentés: úgy tudjuk, vagy 350 kilogrammot spórolnak az autó tömegén a karbonszálas struktúra révén. Valószínűleg lesz benzines, dízelmotoros és hibrid változat is, de az igazán nagy szám az üzemanyagcellás kivitel lesz, amely tisztán hidrogén-hajtású lesz.
Az igazán meglepő azonban nem az, hogy a Mercedes ilyet is tud gyártani, hanem hogy mekkora mennyiséget terveznek eladni az E Superlightból. Évi 20 ezer példányról hallani, ami elképesztő mennyiségnek hat, legalábbis a szénszálas műanyag alkatrészek mai árai mellett.