Még tavaly láthattuk először Alain Prost új versenyautóját, amelyet Lodgynak neveztek el, de a Trophée Androson futó gépnek nem is lehetne kevesebb köze polgári névrokonához. A Dacia egyterű sokkal nagyobb, és ügyetlenebb külsejű, de így is hasonlóan sikeres lehet, mint a Sandero vagy a Duster, ha hasonlóan olcsón tudják adni.
A Renault rondán megbukott a kicsi és drága Renault Modus típussal, így a Dacia révén most épp az ellenkezőjével próbálkozik. A Lodgy egyáltalán nem kicsi – a hossza 4,5 méter körül lesz – és várhatóan nem is lesz drága, igaz, vizuálisan ugyanolyan megkérdőjelezhető, mint a legtöbb Dacia. Az arányai kissé esetlenek, a részletei elnagyoltak, de ez nyilván nem a véletlen műve, hisz a Renault vigyáz rá, hogy ne csináljon magának erős házon belüli konkurenciát, így a jobb formaterveket magának tartogatja.
A Lodgy adatainak zömét egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de nagyon meglepő lenne, ha nem a szabvány Dacia technikát építenék be. A Renault által már levetett 1,6 literes benzines és 1,5 literes turbódízel motorok már beváltak, olcsón gyárthatók, és egy ekkora autóhoz még épp elegendőek lehetnek, így nincs rá ok, hogy más megoldást keressenek – bár lehet, hogy egy nyomatékosabb benzinmotor már elkelne egy ilyen testes járműhöz.
Az új egyterű premierjét várhatóan tavasz elején, a Genfi Autószalonon tartják, és a forgalmazás is megindul még az idén.