Ahogy elmúlt a válság, a General Motors tervezői ismét lehetőséget kaptak, hogy megmutassák, milyen jók tanulmányautó-tervezésben. A mini-izomautó Code 130R mellett készítettek egy másik fiatalos kupét is, a Chevrolet Cruze alapjaira.
A Tru 140S jelzésű gép az arányai alapján inkább látszik középmotoros kupénak, mint orrmotoros fronthajtásúnak. Pedig a padlólemez a Cruze-ból érkezett, azaz a GM szabvány Delta II platformjára építkeztek. Az előrehúzott kabin, a szinte nem létező hátsó túnyúlás és a hátsó kerekek feletti masszív domborulatok szupersportkocsis dinamikát sejttetnek – ehhez képest ebbe az autóba is 1,4 literes, 150 lóerős turbómotor kerül.
Úgy néz ki, a Code tanulmányhoz hasonlóan ez a tanulmány is egyfajta igényfelmérés. A Chevrolet kínálatából egyelőre hiányzik egy látványos, vonzó és megfizethető kétajtós: a Camaro túl drága az amerikai fiataloknak, a Cruze viszont túl átlagos. A konkurencia ráadásul elég erős olcsó kupéban: a Honda a kétajtós Civicet, a Toyota a Scion tC-t illetve a GT 86-ost, a Hyundai a Velostert kínálja, így a GM is erősítene ezen a fronton, de óvatos: nyilván a közönség reakciójától függ majd, hogy a Tru 140S vagy a Code 130R valósulhat-e meg, mint a GM következő, 25 ezer dolláros nép-kupéja.