Már tudjuk, honnan jön a BMW X4
Óriási leleplezésről persze nincs szó, az X4-ről sejthető, hogy az X3-ason alapul majd, így nem meglepő, hogy egy helyen készül majd a két modell – talán azonos gyártósoron is. A helyszín az amerikai Spartanburg lesz, ahol a BMW jelentős fejlesztéseket tervez a közeljövőben.
A dél-karolinai üzemet még 1994-ben indította be a BMW, és mára elsősorban a Z4 roadsterek, illetve a szabadidő-autók – az X3-as, az X5-ös és az X6-os – előállítására állították rá a gyártelepet. Az ok egyszerű: ezeknek a modelleknek még mindig Észak-Amerika a legnagyobb felvevőpiaca, és ugyanez lehet az oka, hogy az X4-est is odaát kezdik majd gyártani. Ehhez persze bővíteni kell a kapacitást, így a BMW 2014-ig 900 millió dollárt költ a gyárra, és több száz munkahelyet hoz létre ennek kapcsán.
Az eddig kiszivárgott információk szerint az X4 az X3 látványosabb, ám kevésbé praktikus változata lesz, az X6-os kisebb és megfizethetőbb megfelelője. A technika állítólag egy az egyben az X3-asból jön, legfeljebb hangolásbeli különbségek fordulhatnak elő. Azzal kapcsolatban azonban mindenki csak találgat, hogy az X4 karosszériája milyen lesz. A legvalószínűbb persze, hogy tartják magukat a bevált recepthez, azaz ötajtós terep-kupé lesz ez is, mint az X6, de vannak találgatások, amelyek szerint a Land Rover Evoque-hoz hasonló sportos háromajtós szabadidő-autón dolgozik a BMW.
Akárhogy is, az új típus 2014-ig biztosan elkészül, és amerikából indul világhódító útjára.