Tucatnyi új M-es BMW jön
Nagyon messze kerültek az M modellek a többi BMW-től, mind teljesítményben, mind árban, így a gyáriak most egy áthidaló modellsorozat elkészítésére készül. Ha minden igaz, a közeljövőben a BMW típusok legtöbbjéből készül ilyen változat.
Az új modelleket a tavaszi Genfi Autószalonra ígérik, de már most igyekeznek tudatosítani a leendő vásárlókban, hogy mit kaphatnak a pénzükért. Az M részleg vezetője, Friedrich Nitschke beszélt a tervekről: azt mondta, ezeket a hardcore M változatoknál kisebb teljesítményű, sok esetben összkerék-hajtású, vagy dízelmotoros modelleket is a gyári tuningrészleg szakemberei fejlesztik majd. A különbség annyi, hogy míg egy M3-as vagy M5-ös esetében az elérhető maximumot próbálják kihozni az autókból, addig az M Performance modellek a nagy tömegben készülő változatok sportosabb hangulatú változatai lesznek. Kevésbé szélsőségesek, de a hétköznapokban jobban használhatók, és persze kedvezőbb árúak.
Az egyik első ilyen típus az 550d xDrive lesz, háromturbós, 380 lóerő körüli teljesítményű motorral, de ugyanezt a szuper-dízelt megkapja az X6-os is. Az M részleg persze nem csak összkerék-hajtású és dízelmtoros modelleket ígér: lesznek benzinesek és hátsókerék-hajtásúak is. A manapság használt turbós benzinmotorokkal nem is lesz nehéz tovább gyorsítani a BMW-ket, hisz a háromliteres hathengeresből valószínűleg 350-400 lóerő is kihozható lenne, és az az érzésünk, a kétliteres négyhengeres is feltekerhető 280-300 lóerőig, ha nem tovább.
Az M modellek ilyesfajta megszaporítása okos lépésnek tűnik, hiszen így sokkal jobban kihasználhatják a gyári tuningrészlegben rejlő üzleti lehetőségeket, miközben érintetlen maradhat a vérbeli M típusok hírneve nem csorbul.