Hiába jelent meg az új, gömbölyű generáció, a kilenc éves sikermodell marad, igaz, egyszerűbb felszereltséggel és szűkösebb választékkal. A típus vonzereje ezután egyértelműen az ára lesz: az alapmodellt 7900 euróért kínálják.
Az olyan drágább változatok, mint a sportos 100 HP, eltűnnek a kínálatból. Két alapmotor marad, az 1,2 literes, 69 lóerős négyhengeres, illetve az 1,3 literes 16 szelepes JTD dízel. Ezen felül bizonyos piacokon kínálni fogják a típust gázhajtással is: az LPG-s kivitel 1,2, a CNG-s 1,4 literes motorral készül majd. Ez utóbbi benzines üzemmódban akár 77 lóerő leadására is alkalmas lesz. A biztonsági felszereltségen nem spórol a Fiat: front- és oldallégzsákokkal, blokkolásgátlóval és elektronikus fékerő-elosztóval szállítják a legyegyszerűbb kivitelt is, és bármelyik változathoz rendelhető marad az ESP. Az összkerék-hajtású Climbing kivitel is elérhető marad.
A második generációs Pandát 2003-tól gyártja a Fiat, és eddig nem is lehetett panasz a szereplésére. Olaszországban még 2011-ben is a kisautó-piac 38%-át tudta megszerezni a kifutó modell, és Európában is a legkeresettebb városi törpe volt 15,7%-os részesedésével. A jövőben hasonló adatokat persze elsősorban a harmadik generációtól várnak, de átszámítva 2,5 millió forint alatti alapárával a régi Pandának is lehet létjogosultsága.