Természetes ötlet volt a Mini márka részéről, hogy egy igazán apró autót mutasson be, de kiderült, hogy a Rocketman egyszerűen túl kicsi lett, így nem tudták volna elég biztonságossá tenni. Így a BMW-nek nem maradt más választása, leállíttatta a fejlesztést.
A Smartnál és a Fiatnál egyelőre fellélegezhetnek: a Mini egyelőre kénytelen volt lemondani a Rocketmanről, amely a Fiat 500 és a Smart ForTwo erős ellenfele lehetett volna. Pedig a Rocketmant szerette a közönség, és a cégvezetés is lelkesen támogatta volna. Ezúttal a műszaki realitás szólt közbe: kiderült, hogy a Mini egyen-padlólemeze, amelyre a márka összes típusa épül, a harminc centis kurtítással már nem tehető elég biztonságossá. Egyrészt a rövid túlnyúlások okoznak gondot – nem tudtak megfelelő gyűrődési zónákat kialakítani – de ennél is nagyobb gond a rövid tengelytáv, amellyel nehéz lett volna összehozni az EU-ban bemutatott új modellek esetén már kötelező menetstabilizáló elektronika helyes működését.
Megoldás volna persze egy új padlólemez kialakítása, de ennek a költségét nem termelné ki az autó két generáció alatt sem. Így a gyáriaknak maradt a projekt leállítása, a potenciális vásárlóknak pedig a halvány remény, hogy a BMW-nél találnak egy járható utat, és végül mégis lesz a márka nevéhez méltó igazi mini.