Ahogy korábban már sejteni engedte a BMW, elkészült a történelem első sorozatban gyártott, háromturbós dízelmotorja, amely teljesítményben és nyomatékban is a csúcsot jelenti a maga nemében.
Manapság nem divat a hengerek szaporítása, vagy a motorok méretének növelése, így a BMW más módon állt neki sport-dízelmotort építeni. Fogták a bevált 3 literes sorhatos blokkot, és szerkesztettek rá egy olyan, triplaturbós feltöltőrendszert, amelytől a teljesítmény és a csúcsnyomaték is az egekbe szökött. Az eredmény 381 lóerő 4000-es és 4400-as percenkénti fordulat között, valamint 740 Nm 2000 és 3000 között. Saját magához képest ennyire erős dízelt eddig senki nem készített, és abszolút értékben is csak az Audi Q7-es 500 lovas V12-es dízelmotorja tud többet.
Az új motor az 5-ös, az X5-ös és az X6-os kapja meg – ezek lesznek az első modellek az M Performance sorozatból, amelyet az M típusok és a szériagyártású BMW-k közti átmenetnek szánnak. A most bemutatott összes változat négykerék-hajtású és automata, ennek ellenére elképesztően megy mind. Az M550d xDrive 4,7 másodperc alatt éri el a százas tempót, ami csupán három tizeddel marad el az M5-ös eredményétől. Az X5 M50d 5,4, az X6 M50d 5,3 másodperc alatt képes ugyanerre a mutatványra. Természetesen az összes új gép átléphetné a 250 km/h-s tempót, ha az elektronika nem lépne közbe. Ugyanakkor mind hajtható igazán takarékosan – az 5-ös például megelégszik 6,4 liter gázolajjal 100 kilométeren. Az M550d-ből állítólag készül majd hátsókerék-hajtású kivitel is, amely vagy 70 kilogrammal még könnyebb lesz, és várhatóan még jobban megközelíti majd az M5-ös dinamikáját.
Az M50d modelleket élőben először a márciusi Genfi Autószalonon mutatja meg a BMW, és nem sokkal később, május közepén a piaci bevezetést is megkezdik Európában. Egy-egy ilyen majdnem M-es BMW-ért persze szép összeget kell fizetni: az M550d xDrive 80 000, az X5 M50d 82 300, az X6 M50d pedig 85 500 eurót (úgy 23,5-25,1 millió forintot) kérnek.