A kétüléses pick-up korábban primitív munkagépnek tűnt – le sem tagadhatta volna rokonságát az egyszerű és olcsó Albeával. Az új generáción, pontosabban az Adventure felszereltségű kivitelen mindent bevetettek, hogy a cementeszsák-szállítás helyett egy jó raftingolás jusson az eszünkbe róla.
A Strada továbbra is Brazíliából érkezik, és alapjaiban nem is változott sokat: a 4,4 méter hosszú, 1,66 méter széles és 2,72 méteres tengelytávú gép továbbra is a Palio világautó-család bázisára épül. Műszaki szempontból sem kínál nagy újításokat: egyféle, ismert és bevált motorral szállítják, az 1,3 literes JTD dízel 95 lóerős és 200 Nm csúcsnyomatékú változatával, amely akár elég is lehet, főleg ha nem használják ki a gép 630 kilogrammos maximális terhelhetőségét. Az Euro5-ös motor legnagyobb erénye, hogy nem iszákos: a gyári adatok szerint 5,3 liter gázolajat éget szabvány vegyes ciklusban, 100 kilométeren. Az egyetlen érdekesebb újítás a megemelt Adventure változatban használt elektronikus differenciálzár, amely valamicskét javít a gép terepjáró-képességein, bár az összkerék-hajtást nem helyettesítheti.
Igazán kapós is az Adventure változat lehet, amely terepjáró-stílusban tele van vaskos műanyag-idomokkal, és bár az ilyesfajta arcoskodás ritkán jár vonzó eredménnyel, ezúttal kifejezetten agresszív karaktert kölcsönöz a járműnek. A lökhárító kialakítása halványan még az egykor igen divatos, mára azonban teljes joggal betiltott gallytörő rácsokat is felidézi. Továbbra is lesz persze egyszerű igavonó Strada, ez a Working névre hallgat, illetve egy köztes változat, amelyet Trekkingnek kereszteltek, ezek azonban korántsem ennyire látványos egyéniségek.
A megújult Stradát a Fiat jövő héten mutatja be Olaszországban, és később jó eséllyel más európai országokba is eljuthat.