Vitte a Skodát a magyar
Jól teljesített a Skoda márka tavaly is a magyarországi autópiacon a közületi és vállalati flották értékesítésében, ezzel 11 százalékra növelte piaci részesedését – tájékoztat a márka importőre, a Porsche Hungaria.
A cseh márka a forgalomba helyezési és kiszállítási adatok alapján egyaránt a harmadik helyen zárta az évet a márkák között a magyar piacon. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint a tavaly forgalomba helyezett Skodák száma 5889 darabra nőtt a 2010. évi 5600 után.
Tavaly a Skoda fogalomba helyezések 82,5 százaléka származott flottákból, míg ezen a területen a piaci átlag 67,5 százalék volt - jegyzi meg a PH.
A Skoda 2011. január-december között világszerte 879200 autót adott el. A márka eladásai összesen 15,3 százalékkal növekedve érték el az eddigi legjobb eredményt, és így részesedése világszinten 1,4 százalékra bővült a 2010 évi közel 1,3 százalékról. (A világpiac 2011-ben 5,1 százalékkal bővült közel 62 millió gépkocsi értékesítésével.)
A vállalat 2018-ra a világszintű eladásokat 1,5 millió darabra tervezi emelni. A cseh gyártó továbbra is aktíva invesztál új modellekbe, piacokba és termelési kapacitásokba. Így 2012 közepéig jelentősen bővíti hazai, Mladá Boleslav-i gyárát, a tervek szerint az Octavia és a Fabia mellett egy harmadik modell is készül majd ott. Oroszországban, a Nyizsnyij Novgorod-i üzemben a Volkswagen Csoport az orosz GAZ partnerrel közösen a Yeti gyártását is megkezdi. A Volkswagen Csoport két kínai közös vállalata pedig 2016-ig összesen mintegy 14 milliárd eurót invesztál új gyárakba illetve termékekbe.