A BMW megmutatta az új DTM versenygép végleges változatát, amellyel az idén már éles bevetésen vesznek részt. A szponzorok színeinek megfelelő kék-zöld-fehér festés elég meglepő – inkább arra számítottunk, hogy a megszokott egyszerű fehérben, gyári versenycsíkokkal látjuk majd a pályán a gépeket – de ami alatta van, az ígéretesnek tűnik.
Az M3-as formájú versenygép orrában négyliteres V8-as motor dolgozik, amely a szabályoknak megfelelő szűkítőn keresztül szívja a levegőt. Így lehet, hogy a csúcsteljesítménye 480 lóerő, és nem a duplája, de az autó így is 3 másodperc alatt érheti el a százas tempót, az elméleti végsebessége pedig valahol 300 km/h körül van. A lényeg a versenypályán persze nem a teljesítmény, sokkal lényegesebb a jó úttartás – erről egyebek közt az úthengernyi gumiabroncsok és az utcai gépénél jóval szélesebb nyomtáv gondoskodik. A korábbi DTM autókra jellemző komplikált aerodinamikai megoldásokat azonban hiába keressük, az új szabályok jócskán megkötötték a tervezők kezét.
A BMW komolyan veszi első évadát a DTM-ben: a szezonra három csapattal és hat versenyautóval készülnek, a pilóták közt pedig ott a tavalyi első és második helyezett, Martin Tomczyk és Bruno Spengler, akiket az Auditól és a Mercedestől sikerült átcsábítani. Rajtuk kívül lesznek még ismert nevek a WTCC-ből is: Andy Priaulx és Augusto Farfus is M3-asokat hajt majd. Az első futamot Hockenheimben tartják április utolsó hétvégéjén, így akkor kiderül, hogy a nagy készülődés mire is volt elég a tapasztaltabb konkurensekkel szemben.