Azt tudtuk, hogy a Skoda Citigo kisautónál az egyszerűség volt a fő tervezési elv, de azt nem gondoltuk, hogy látványos igénytelenségekig mennek a tervezők. És ez most nem az egyszerűsített formatervre vonatkozik, hanem a primitív részletmegoldásokra.
A háromajtós Citigo és Up! között is vannak szomorú különbségek: most, hogy stílust vált a Skoda, jóval unalmasabb formatervet készítettek a számára, mint a VW-nek, ami eleve elképzelhetetlen volt eddig. Az ötajtós változatnál ez a különbség nem olyan szembetűnő, mivel a háromajtóa Up! egyetlen karakteresebb részlete épp a hátsó oldalablakok formája, ami a praktikusabb kiviteleknél teljesen egyforma. Az ötajtós Citigón azonban épp a hátsó oldalablakokon egy apró patent-szerű dolog látszik. Ez annak a jele, hogy a lehúzható helyett kibillenthető ablak lesz a Skodán. Volt már hasonló, a farmotoros 100-ason a 70-es évek közepén fixen beépített hátsó ablakok voltak, de nem gondoltuk, hogy 2012-ben ilyen megoldással kell spórolnia egy európai autógyárnak.
A Citigo az orrától és néhány apró részlettől eltekintve nemigen különbözik az Up!-tól: azonosak a méretek, a motorválaszték – gyakorlatilag minden. Ugyanakkor az az érzésünk, kidolgozásban lehet különbség, ahogy az árban is, de ez a piaci bevezetés, és az első szériapéldányok megérkezte előtt nemigen fog kiderülni.