Egyelőre az egyetlen meglevő modellt, a Fortwo-t újítják fel, de ez várhatóan csak az előszele a kisautó-márka jelentős továbbfejlesztésének.
A jelenleg futó Smart fiatalnak semmiképp sem nevezhető: gyakorlatilag 2006 óta gyártják mindenféle változtatás nélkül, hat év pedig sok autó teljes életciklusának felel meg. Ehhez képest egyelőre csak egy felújításig jutottak a tervezők: új lökhárítók, középre helyezett kipufogók, áthelyezett LED-es ködlámpák és nappali világítás – ezek jellemzik az átdolgozott változatot. És az átalakított hűtőrács, nagy, feltűnően elhelyezett jelvénnyel a közepén. Ez az, amiért egyáltalán érdemes szót ejteni a Fortwo felújításáról: úgy néz ki, próbálnak frissíteni az arculaton, méghozzá nem is teljesen öncélúan.
A Mercedes a Renault közreműködésével azon dolgozik, hogy ismét bővíthesse a Smart kínálatát, és a márka végre hasznot hozzon. Elvben több új modell is érkezik két-három éven belül – ezekhez pedig valamiféle egységes arculatot kell kialakítania a cégnek.
A Fortwo műszaki szempontból egyébként nem változott jelentősen: a motorválaszték továbbra is a régi – az ezres, benzines háromhengeresek 61, 71, 84 és 102 lóerősek, a 800 köbcentis dízel pedig, amely továbbra is 3,3 literes átlagfogyasztást produkál, 54 lóerő leadására képes.
A felújított Smartot először tavasszal, a Genfi Autószalonon mutatják meg a közönségnek, de nem csodálkoznánk rajta, ha a márka ezzel párhuzamosan valamiféle ízelítőt adna jövőbeli terveiből, amelyek közt a hírek szerint egy négyüléses modell, illetve egy pöttöm kupé bemutatása is szerepel.