Maranellóban hírhedt szigorral vigyáznak rá, hogy a Ferrari név még csak véletlenül se kerüljön összefüggésbe hozzá méltatlan járművekkel. Az anyacég utasítására mégis egyszerű marketing-eszközzé lett az F1-es csapat: a Jeep Grand Cherokee SRT8 európai népszerűsítésében segítenek.
A két sztárpilóta, Fernando Alonso és Felipe Massa kapott ajándékba két ilyen izomdzsippet, amelyeket épp csak a nevére nem vett a Ferrari. A két, egyedileg átalakított gép Ferrari-piros fényezést és vörös bőr kárpitozású belső teret kapott, illetve 20 höüvelykes fekete felnigarnitúrát, fekete csíkozást és sötétszürke hűtőmaszkot. Az SRT8-asnak valóban jól áll az egyedi külső, és a maga 470 lóerejével épp elég gyors is, mégis fura ötlet, hogy a Jeep a Ferrarin keresztül népszerűsíti a típust, amely tavasztól kapható lesz Európában is.
A reklám kiagyalói nyilván úgy számoltak, a Ferrari pilóták segíthetnek elhitetni a vásárlókkal, hogy a Grand Cherokee SRT8 sportossága és igényessége összemérhető mondjuk egy BMW X5-ösével vagy egy Porsche Cayenne-ével. De az az érzésünk, ez túl nagy gondolati lépés lesz a közönségnek. Nem kizárt, hogy a Jeep földszagú arculata többet árt majd a Ferrari hírnevének, mint amennyit a Jeep nyerhet az ügyön.