A Hyundai elképesztő tempóban próbálja behozni lemaradását a konkurensekkel szemben. A baj az, hogy a súlyemelői erőfeszítés már az autókon is meglátszik.
A koreaiak szinte egyszerre cserélik le a kompakt kategória összes modelljét. Elképesztően nagy feladat, és eddig egész jól ment minden. A Kia Cee'd, illetve a Hyundai i30 és Elantra modellek egész pofásra sikerültek, most azonban becsúszni látszik az első hiba: az Elantra kupé változatánál mintha megcsúszott volna a tervezők cerkája. Itt is azt érezzük, amit olyan sok gyártó elkövetett már a közelmúltban: annyira akarták, hogy érdekes legyen az autó, hogy közben túllépték azt a láthatatlan határt, amely a harmónia és diszharmónia között húzódik. A kétajtós eleje olyan, mint egy kétszázzal száguldó fogszabályzós buldogé. Kétségtelenül szokatlan, de nem az a forma, amit az ember reggelente szívesen nézeget. Pedig az autó többi nézete egész elfogadható, ha sportosnak nem is mondanánk. Ez persze nem feltétlenül hiba, hisz a vevők többsége észak-amerikai nő és diák lesz, akik nem feltétlenül keresik egy könnyed kupéban a sportos vadállatot.
A típus műszakilag egyébként azonos a többi Kia és Hyundai alsó-középkategóriással. Egyféle motorral kínálják majd, egy 1,8 literes, 150 lóerős négyhengeressel, ami papíron bőven elég a tempós haladáshoz – már amennyire ez egyáltalán lehetséges Észak-Amerikában. Azt nehéz megmondani, hogy a Civic kupéval szemben mennyi esélye lehet a Hyundainak, hisz a Honda többféle motort és kevésbé szélsőséges formatervet kínál, bár valószínűleg a koreai modell lesz az olcsóbb.