Régi ismerősként köszönthetjük a Mitsubishi új hobbiterepjáróját: tanulmányautóként már láthattuk tavaly ősszel is. Egy koncepció persze mindig magában hordozza a lehetőséget, hogy még változtatnak rajta a közönség reakciói alapján, de ezzel a lehetőséggel ezúttal nem éltek a japánok.
A PX-MIEV II-höz képest persze van több lényeges eltérés – a szériaváltozatba eleinte csak hagyományos hajtáslánc kerül, míg a tanulmányban hibrid rendszer dolgozott – de a formaterven nem változtattak érdemben. Ez lehetne akár jó hír is, de nem az: az autó külseje nélkülözi az elődökre jellemző könnyedséget, nagydarab, nehézkes hatást kelt, kevés rajta a jellegzetes részlet, az orrkialakításra pedig talán a zavaros kifejeztés illik leginkább.
A műszaki tartalomban egyelőre nincs semmi meglepő, eleinte kétféle négyhengeressel készül majd a típus, kétliteres benzinessel, illetve 2,2 literes turbódízellel. A hibrid változat, ahol a két hátsó kereket két villanymotor hajtja majd a benzinmotort segítve, csak 2013 elejére készül el. Ez utóbbi állítólag akár 50 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást produkál majd. A fronthajtású és a hibrid változatok mellett természetesen összkerék-hajtással is kínálják majd a típust, a sebességváltás feladatát pedig egy új, hatfokozatú automatára bízzák.
Az új Outlandert tavasszal mutatják be Genfben, és már az idén megkezdődik a forgalmazás is. Több mint valószínű, hogy később, talán ősszel megérkeznek a franciásított, Peugeot és Citroen márkajelzésű változatok is, amelyek leginkább csak a jelvényükben térnek majd el a Mitsubishi kiviteltől.