Hallottunk már vagyonokért eladott autókról – Ferrari is volt köztük – de ilyen elképesztő áron ritkán cserél gazdát négykerekű jármű. Ennél a 250 GTO-nál csak a tavalyelőtt eladott Bugatti Atlantique-ért fizettek többet, igaz, az egy nagyságrenddel ritkább autó.
A 250 GTO valószínűleg a legfelkapottabb klasszikus jármű, amelyet valaha gyártottak. A típusból összesen 39 példányt gyártottak, elsősorban versenycélra, de a kortárs Ferrarik közül egyben messze a legszebb, leglátványosabb is. Így aztán évtizedekkel ezelőtt ráugrottak a leghíresebb, leggazdagabb gyűjtők, ami folyamatosan felfelé hajtja az árakat. A GTO már olyan árkategóriába esik, ahol nem divat az árverés. Az eladó és a vevő csendben állapodik meg a színfalak mögött, így biztosan azt sem tudjuk, hogy ki kinek fizetett 20,2 millió fontot, átszámítva 7,011 milliárd forintot a csodaszép versenygépért. Bennfentesek persze tudni vélik, hogy az eladó az egykori Samsung-vezér, Lee Kun-hee, a vásárló a brit üzletember, Jon Hunt, az üzlet tárgya pedig az 5095-ös alvázszámú autó volt. Ha mindez igaz, Lee jó üzletet csinált, hiszen 2008-ban még 15,7 millió fontot fizetett ugyanezért az autóért.
A különleges vonalvezetésű Ferrari 1962 és 1964 között készült, és korának abszolút műszaki csúcsteljesítményének számít. Alumínium karosszériáját már szélcsatorna-kísérletek segítségével alakították ki, 3 literes V12-es motorja 300 lóerő volt, tárcsafékek lassították, és már ötfokozatú váltót kapott. A csővázas gép a korszak orrmotoros Ferrari versenyautóinak csúcsát jelentette, amit három GT világbajnoki cím is jelez.