A Ssangyongba új élet költözött, mióta az indiai Mahindra pénzével újraindultak a fejlesztések. Egyelőre tanulmányautókkal bombázzák a közönséget, de ezekből is jól látszik, hogy milyen irányban bővítenék a választékot.
A koreai gyártó két piaci szegmensre koncentrál évtizedek óta: a Mercedes luxusautók koreai változataira, illetve a munka- és hobbiterepjárókra. Úgy néz ki, mostantól ez utóbbi vonalat részesítik előnyben: olyasfajta márkát szeretnének felépíteni, amilyen a brit Land Rover, és ez akár elég is lehet a megélhetéshez, feltéve, hogy sikerül megfelelő kínálatot összeállítani. Jelenleg az igények feltérképezésénél tartanak – ezt a célt szolgálja az XIV-2 tanulmány is.
A koreai tervezők legújabb gépe kifejezetten kis méretű, különösen a korábbiakhoz képest. A hossza csupán 4,16 méter, a szélessége 1,82 méter, a magassága 1,57 méter, a tengelytávja pedig 2,6 méter. A rövid, magas övvonalú kétajtós a vázlatok alapján halványan emlékeztet a Minire – a vaskos tetőt ugyanúgy vízszintes vonal határolja alulról – de legalábbis látható az igyekezet, hogy az aktuális divatnak minden részletében megfeleljen a gép. A masszív tetőszerkezetbe vászonbetét is került, amely a Fiat 500C megoldásához hasonlóan a hátsó ablak helyére csukódik össze. Kifejezetten meglepő hír, hogy az autóba 1,6 literes benzines- és dízelmotorokat szánnak, hisz nem tudni, ilyeneket honnan szerezne be a Ssangyong. Nem kizárt persze, hogy házon belüli fejlesztésről van szó, de valószínűbb, hogy a kis cég külső forrásból jutott a korszerű, Euro VI-os négyhengeresekhez.
Azt egyelőre nem tudni, hogy mikorra készülhet el a legkisebb Ssangyong, de az az érzésünk, ezzel végre olyan termékhez jutna a márka, amellyel esélye lehet labdába rúgni akár Európában vagy Észak-Amerikában is.