A Volkswagen ragaszkodik a bukásához
Máig nem érti senki, hogy mire volt jó a Phaeton kifejlesztése és bemutatása, hiszen eladni nem nagyon lehet a típust, és a Volkswagen arculatához sem tesz hozzá sokat, hiszen a világ alig tud a létezéséről. Ennek fényében meglepő a hír, hogy Wolfsburgban egy azonos méretű és árfekvésű utód kifejlesztése mellett döntöttek.
A háttérben valószínűleg az az elképzelés áll, hogy a Volkswagennek szüksége van egy valódi csúcsmodellre, amellyel demonstrálhatja erejét és vezető szerepét az autóiparban. A Phaeton erre elvileg alkalmas, hiszen kényelemben, helykínálatban és árban is a Mercedes S osztály közvetlen vetélytársának számít. Nyilván Wolfsburgban sem gondolják komolyan, hogy a típus valaha is nyereséget hozhat, de a VW jelenlegi helyzetében, amikor növekedési üteme alapján a világ legnagyobb autógyártójává válhat néhány éven belül, nem lehet gond egy verszteséges modell gyártása.
A Volkswagen persze az efféle pazarlást is előadhatja takarékosan, hiszen a műszaki alapokat egy az egyben átvehetik a Bentley Continental Flying Spur típus utódjából az olyan műszaki megoldásokkal együtt, mint az új, négyliteres turbómotor, azaz a fejlesztés messze nem kerül majd annyiba, mint az első generációs Phaeton esetében. Emellett számíthatnak rá, hogy az első generációval megszerzett kicsi, de stabil vásárlóbázis továbbra is a feltűnés- és presztízsmentes luxusautót választja majd, így a gyártási módszereket is a várható alacsony kereslethez igazíthatják.
Ha igazak a hírek, az új Phaeton 2015 körül érkezhet meg, egy időben a Bentley Continental sorozat megújulásával.