A hatos BMW-t már senki nem nézi sportkocsinak – igaz, korábban is inkább kényelmes túrakocsi volt – így nem meglepő, hogy elkészült az első dízelmotoros és összkerék-hajtású változat. Az adatok alapján az óriási kétajtós igazi csoda: egyszerre gyors és takarékos.
A 640d xDrive jelzésű modellváltozatba a nagyobbik szabvány BMW dízelmotort építik. A háromliteres hathengeres kétturbós változata itt 313 lóerős, 630 Nm-es csúcsnyomatékkal, ami 1500-as és 2500-as fordulatszám között bárhol előhívható padlóig tiport gázpedállal. Így nem csoda, hogy a 6-os dízel akár 5,2 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet, pedig a nyolcsebességes automata váltó és az összkerék-hajtás is elvesz valamicskét a teljesítményéből. Ez a kivételes dinamika persze számos mai luxusautó sajátja, az 5,7 literes fogyasztás 100 km-en viszont igazán szép eredmény, ahogy a 149-153 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás is. A gyáriak ráadásul kivételesen közvetlen gázreakcióról beszélnek, ami ebben a kategóriában nem tartozik az autók jellemző erényei közé.
Az új típusváltozat tökéletes összegzése annak az iránynak, amerre a BMW jelenleg tart. Masszív és szép vonalú, az erőtől majd szétdurranó autóik közül egyre többet adnak el összkerék-hajtással és félelmetesen erős, de igen komplikált dízelmotorokkal. A sportosság mintha háttérbe szorult volna valamelyest, de ez egybeesik a vásárlók igényeivel, így a cég szempontjából feltétlenül hasznos jelenség – a megszállottaknak pedig még mindit ott az 1 M, vagy az M3-as.