Kidobják az összes Opel motort
A szentgotthárdi Opel üzem bővítése kapcsán sejthető volt, hogy a GM európai részlegénél is elérkezett a nagy motorcsere-hullám ideje, de csak most derült ki, hogy mivel váltják le az eddig használt Family Zero blokkokat.
Az Opel utoljára az 1990-es évek közepén hajtott végre hasonló arányú korszerűsítést a motorkínálatában, de akkor sem ilyen mértékben. Az 1996 óta gyártott 1, 1,2 és 1,4 literes Family Zero motorok azonban egyre kevésbé versenyképesek, ahogy az 1,7 literes, még az Isuzu blokkján alapuló dízel és az 1,6 literes benzinesek felett is eljárt az idő. Így a következő két évben az összes, ma kínált motort lecseréli az Opel.
Három motorcsaládot mutatnak be, szinte egy időben. Az MGE (Mid-size gasoline engine, azaz közepes benzines motor) váltja az összes korábbi, 1,6 literes, vagy nagyobb négyhengeres benzinmotort. Úgy hallani, az összes változat ugyanarra az 1,6 literes blokkra épül, de a turbófeltöltésnek, a közvetlen befecskendezésnek és a kétoldali változó szelepvezérlésnek köszönhetően az összes kivitel erősebb és takarékosabb lehet, mint eddig. Hasonló megoldásokat vonultat fel az SGE (Small-size gasoline engine, azaz kicsi benzines) család, amelybe 1-1,4 literes három- és négyhengeres benzinmotorok tartoznak. Ha igaz, az 1,7 literes dízel különféle változatait váltja a harmadik motorcsalád, amely 1,6 literes dízelekből áll majd, 100-130 lóerős teljesítménnyel.
A motorcsere-hullám lényegében az összes, nagy tömegben értékesíthető Opel típust érinti a Corsától az Astrán keresztül az Insigniáig. Valószínű, hogy az első új motorok az Astrában jelennek meg az idei év során, de 2014-ig mindenhonnan eltüntetik a régi motorgeneráció maradékait.