Már a vázlatok alapján is gyanús volt, hogy itt gátlástalan koppintásról van szó, de most már egész egyértelmű, hogy a Kia a nagy BMW-k karakterének lenyúlásával próbál sikeressé válni a luxusautók piacán. Még a vesék is majdnem stimmelnek: a Kia tigrisvicsor-hűtőrácsa épp olyan, mintha a két BMW hűtőrács-felet összenövesztették volna.
Valójában nem egészen megfogható, mitől üvölt a K9-esről, hogy BMW lopás, hiszen közelebbről megnézve semmi sem stimmel igazán, de mégis mindenkinek ez jut eszébe először. E tekintetben egykor a japánok voltak a legjobbak – a Lexus sokáig készített Mercedes hangulatú csúcsmodelleket – de úgy néz ki, ebben is a koreaiak az új sztárok. Ahol nem üvöltően BMW a Kia luxus-óriása, ott sem eredeti – a hátsó ajtók környéke leginkább Infiniti-jellegű.
A tartalom persze saját, a padlólemez és a motorválaszték a Hyundai Genesis szedánból lehet ismerős, azaz ha már BMW koppintás, legalább hátsókerék-hajtású lesz a K9. A motorválaszték a jól ismert 3,8 literes V6-osból, illetve a 4,6 és 5 literes Tau V8-asokból áll. A K9 egyébként egészen érdekes arányú gép: láthatóan sokkal hosszabb a hátsó ajtaja, mint az első, azaz a koreaiak látszólag sokkal inkább a sofőrös felhasználásra gyúrták ki a gépet, mint a BMW a 7-est.
Azt egyelőre nem tudni, hogy a Kiának Dél-Koreán kívül vannak-e céljai a típussal. Cseppet sem csodálkoznánk rajta, ha Ázsián kívül nemigen találkoznánk a K9-essel, hisz Európában vagy Észak-Amerikában többet árthatnak a márkának egy ilyen egyértelmű másolattal, mint amennyit egy luxusautóval nyerhet a cég.