Várható volt, hogy az ötajtós hobbiterep-Miniből is készítenek sportos változatot, ha már erre a modellre építették a gyári raliautót is. A Countryman JCW persze így is ellentmondásos jelenség marad, hiába díszítették agyon mindennel, ami ebben a műfajban szokásos.
Pedig tényleg igyekeztek. A Countryman John Cooper Works óriási, 18 hüvelykes felniken gurul, vörös tetőt és go-fast csíkozást kapott a fekete alapszínhez, és szépen körbeszélesítették műanyag idomokkal, ahogy kell. Ennek ellenére hiányzik belőle az a könnyedség, ami az ilyen erős ferdehátúakra általában jellemző. Dinamikában persze hozza az elvárható szintet, hiszen az orrában az 1,6 literes turbómotor legerősebb, 218 lóerős, 280 Nm csúcsnyomatékú változata dolgozik. Így a magas doboz akár 7 másodperc alatt felgyorsítható 100 km/h-ra, a végsebesség pedig 225 km/h. Ráadásul a gyári adatok szerint akár egész takarékosan is el lehet járni az autóval: a szabvány vegyes ciklusban 7,2 liter benzin is elég lehet 100 km megtételéhez.
A premiert ugyan már a Genfi Autószalonon megtartják, de a Countryman JCW csak ősztől lesz kapható, ami akár hasznos is lehet – addigra talán a ralipályákon is megszületnek a típus első sikerei, ami jócskán megdobhatja az érdeklődést az utcai sportváltozat iránt.