Az 599 Fiorano sem volt lassú autó, de lassan kezdett kínossá válni, hogy a 458 Italia már papíron is sokkal gyorsabb és alig gyengébb, így a leváltását nemigen lehetett halogatni. A Ferrarinál szokatlan módon ezúttal nem az előző modellt reszelgették tovább: alig hat év után teljesen új modellel váltják fel, amely az F12 nevet kapta a keresztségben.
Ugyan az előző orrmotoros csúcs-Ferrarit sem neveznénk csúnyának vagy visszataszítónak, valahogy hiányzott belőle az erőteljes karakter, amely a legvonzóbb maranellói sportkocsik sajátja évtizedek óta. Érezhették ezt a gyáriak is, mert az F12-es sokkal markánsabb, érdekesebb karakter lett hatalmas, rácsos harcsaszájával és érdekes ívű övvonalával. Ugyanolyan drámai a különbség, mint az F430 és a 458-as között. Az F12-es azonban nem csak pofásabb, de hatékonyabb is, mint az elődje.
A Ferrarira nem vonatkozik az az amúgy univerzális szabály, hogy az újabb autó mindig nagyobb is: az F12 4,618 méter hosszú, 1,942 méter széles és 1,273 méter magas, azaz 4,7 centivel rövidebb, 2 centivel keskenyebb és 6,3 centivel alacsonyabb, mint az 599-es volt. A tengelytáv is rövidebb, az autó tömege is csökkent 70 kilóval – az új gép 1525 kilogrammos – az autó súlypontja pedig hátrébb került valamivel, így most a teljes tömeg 54%-a esik a hátsó tengelyre. Az érdekesebb forma egyben hatékonyabb is: növekedett a rajta keletkező leszorító erő, miközben a légellenállást is csökkenteni tudták, a formatényező 0,299 lett.
A motor ugyanaz a 6262 köbcentis 65 fokos V12-es, amelyet az FF-ben már bevetettek, csakhogy jóval nagyobb teljesítménnyel. A sportosabb kétülésesben 740 lóerőt ad le, így az F12-es 3,1 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-t, 8,5 másodperc után pedig megvan a 200 km/h is. Az autó végsebessége persze bőven a kihasználható tartomány fölé adódik, de egyelőre a gyáriak is csak annyit mondtak, hogy 340 km/h feletti értékre kell számítanunk. Ami ennél sokkal többet mond, hogy az F12 az eddigi leggyorsabb utcai Ferrari a cég tesztpályáján, Fioranóban, 1'23”-es köridő érhető el vele. Kevésbé érdekes, de kétségtelenül örömteli változás, hogy részint a stop-start rendszernek köszönhetően a nagy V12-es vagy 30%-kal takarékosabb, mint kisebb és gyengébb elődje, és ennek megfelelően a szén-dioxid-kibocsátása is csökkent.
Élőben már a Genfi Autószalonon megmutatják az F12-est, de a forgalmazás várhatóan csak az év második felében kezdődhet meg Európában, más piacokon pedig 2013-ra is áthúzódhat a bevezetés.