A BMW új márkát alapít?
A Triumph személyautók meglehetősen dicstelen módon távoztak e világból. Miután évtizedeken át gyártott jobbnál jobb megfizethető sportkocsikat és elegáns családi modelleket, a British Leyland a 70-es évek végére elsorvasztotta a márkát. Utoljára a korabeli Honda Accordot kínálták Triumph Acclaim néven, de 1984-ben ez is eltűnt, a névvel együtt.
Azóta a Triumphból csak a névhasználati jog maradt, amely előbb a Rover, majd a BMW tulajdonába került. A német luxusautó-gyártó eddig nem kezdett vele semmit, de most beadták a védjegy-kérelmet, amely alapján csak ők használhatnák a márkajelzést, és nem csak személyautókon. A kérelem szerint ékszerekre, órákra, könyvekre, bőr tárgyakra, táskákra, tisztítószerekre, textíliákra, sőt, karácsonyfadíszekre is vonatkozna a védjegy-jog.
Mindez persze semmit nem jelent, csupán azt, hogy a BMW fenntartja a lehetőséget a Triumph márka használatára, amelyet egyébként egy másik vállalat motorkerékpárokon már használ az 1990-es évek közepe óta. Korábban olyan pletykák is szárnyra kaptak, hogy a BMW a Z4-es egyszerűbb és olcsóbb változatát forgalmazná Triumpként, amely versenyezhetne a Mazda MX-5-össel, de egyelőre semmi bizonyítéka, hogy dolgoznának az ötlet megvalósításán. Ugyanakkor nem zárható ki, hogy akár a Mini márka kiegészítéseként, akár önállóan feltámasztják a Triumph autómárkát a jelenlegi választék kibővítése érdekében.