Ezzel hívják ki a 900 lovas Suzukit?
Ismét divatba jött a világ leghíresebb hegyi versenye, a Pikes Peak felfutó, ahol az utóbbi években több gyári csapat is indult. A hegy királya évek óta a Monster, azaz Nobuhiro Tajima, a Suzuki megszállott sportigazgatója, aki jelenleg is tartja az abszolút csúcsot. Az idén azonban a Mitsubishi is indul, méghozzá az i-MIEV villanyautó egy különleges, átépített változatával.
Az elektromos járművekre ma még sokan legyintenek, aminek elsősorban a nehéz és kis kapacitású akkumulátorok, illetve a hosszú töltési idő miatt. Az azonban megkérdőjelezhetetlen, hogy hatalmas nyomatékával és ebből adódó rugalmasságával a villanymotor sokkal jobb megoldás autó hajtására, mint bármelyik belsőégésű – már ameddig van áram. Ez pedig egész meglepő eredményekhez vezethet egy olyan rövid versenyen, amilyen a Pikes Peak. Igaz, hogy húsz kilométeren bő 2800 métert emelkedik a pálya, de ez a táv még bőven teljesíthető elektromos autóval is, és mivel a kanyargós nyomvonalon sokkal többet számít a gyorsulás, mint a legtöbb versenypályán, a Mitusbishi i-MIEV akár a győzelemért is eséllyel szállhat versenybe.
A keskeny és magas kis doboz persze nem állná meg a helyét a nagy tempójú kanyarokba, így lényegében új autót kellett építeni: maga a fülke keskenyebb, mint az utcai i-MIEV kabinja, viszont a szélesítésekkel együtt az egész autó vagy másfélszer szélesebb. Elöl-hátul nagy légterelőket kapott a gép, ami kifejezetten fenyegetővé teszi, de ami még elgondolkodtatóbb, egy igazi sztárt szerződtettek az egy szem ülésbe. A villany-versenygépet Hiroshi Masuoka vezeti majd, aki 21-szer indul, és kétszer nyert a Dakar ralin Mitsubishi színekben.
Egyelőre nem tudni, hogy milyen műszaki megoldások rejtőznek a sajátos burkolat alatt, és csak remélhető, hogy a Mitsubishi nem veszi félvállról a kihívást, és megpróbálja bebizonyítani, hogy egy villanyautó is lehet nagyon gyors.