300-zal az autobahnon
Ahogy azt sejteni lehetett, a korábbi V10-es M5 motornál kevésbé izgalmas, dupla turbós V8-as motor sokkal könnyebben tuningolható, mint elődje. A lehetőséggel már a G-Power is élt, de most az AC Schnitzeren a sor. Az aacheni cég összedobta az ACS5 Sportot, hogy megmutassa, mire képes az 5-ös BMW legújabb generációja, ha elvégzik rajta a rutinmunkát.
Az AC-nél fejlesztett rozsdamentes sportkipufogó-rendszernek és a másodlagos motorvezérlő elektronikának köszönhetően, a 4,4-es motor teljesítménye 620 lóerőre, legnagyobb forgatónyomatéka 790 newtonméterre nőtt, és ehhez nem is kellett belenyúlni a motorba. Ekkora teljesítményhez elengedhetetlen volt, a szürkére fényezett tetőnél és motorház középrésznél, illetve a tipikusan AC-s belsőnél alaposabb szerkezeti átalakítás.
Az autó külsejét csak szolidan változtatták, bár szerintünk a krómozott hűtőrácstól és az ajtókon végigfutó ACS5 Sport felirattól eltekinthettek volna. A lökhárító aljára szerelt szénszálas légterelőt, a hátsó spoilert és a leszorító erőt növelő diffúzort értjük, hiszen az ACS5 végsebessége 305 km/h, és az AC állítása szerint 4,1 másodperc alatt képes elérni a százas tempót.
A futómű 2,5 centis ültetésen esett át, és a gyári 19 colos felnik helyére 21-eseket szereltek, hogy a néha érthetetlenül csicsás kiegészítőkkel támadó AC Schnitzer potenciális vásárlói ne hezitáljanak sokat, amikor meglátják az autót jövő héten a Genfi autószalonon.