Először láthatjuk leplezetlenül a Mercedes A osztályt, amely már kicsit sem kisbusz, sőt, kifejezetten sportosra próbálták venni. Szigorúan véve eddig nem készült ilyen Mercedes – fronthajtású, ötajtós, szokványos arányú kompakt modell.
A képeken látszik, hogy legalább olyan fontos szempont volt a tervezésnél a megfelelő térkínálat, mint a látványos forma, így a végeredmény elég különös egyveleg lett. Az autó arányai szokatlanul hatnak a többi Mercedeséhez képest, hiszen a fronthajtásos elrendezés eleve hosszú első túlnyúlást eredményez, de mintha a Mercedesnél még a szokásosnál is előrébb kezdődne a kabin. Ugyanakkor hátul a hátsó kerekek mögött szinte azonnal befejeződik az autó, ami tovább erősíti az orrnehéz összhatást. A szögletes tetővonalat az oldalablakok tetejének íves kialakításával igyekeztek ellensúlyozni, az autó oldalán jellegzetes, megtört él fut végig, az orr-rész pedig már-már a CLS-éhez hasonlóan látványos karakterű. Az összkép kellemes és egész karakteres, egyedül hátulnézetből sikerült semmitmondóra a forma, amolyan Volkswagen Golfos jelleggel.
A műszaki részletekről holnap már többet fogunk tudni – hisz a bemutatót a Genfi Autószalonon tartják – de az már most sejthető, hogy az 1-es BMW és az A3-as Audi kemény ellenfelet kapott a Mercedestől – sokkal ígéretesebbet, mint a magas elődök bármelyike volt.