Lamborghini kőkemény sportembereknek

2012.03.06. 13:13

Nem valami célszerű, de elképesztően dögös a Lamborghini show-autója, amelyet az idei Genfi Autószalonra készítettek. Bár a márka közel egy évtizede nem érdekelt az F1-ben, az Aventador J a nyitott versenyautók hangulatát próbálja felidézni.

Az Aventador vázszerkezetét eleve úgy alakították ki, hogy tető nélkül is kellőképpen merev maradjon, így nem okozott gondot a J változat kialakítása: csak arról kellett gondoskodni, hogy a tetőt és a szélvédőt jó formájú idomokkal váltsák ki. A tervezők a két ülés mögött-felett alakítottak ki két masszív bukóívet, a szélvédőt pedig két kisebb légterelő idom helyettesíti, amelyek közt egy viszonylag magas tartókonzolon kapott helyet az áramvonalas burkolatú középső tükör. Ezen felül a megszokottnál szélesebb oldalsó légbeömlőkkel, és komplikált orr-légterelőkkel igyekeztek megteremteni a Formula-autók hangulatát.

A kényelmi berendezések zöme persze feleslegessé vált: a nyitott gépben nem kell sem légkondicionáló, sem hifi, ami további súlymegtakarítást jelent a csukott kivitelhez képest. Így a J, bár a hajtáslánca és a többi mechanikus főegysége azonos a széria Aventadoréval, versenypályán sokkal gyorsabb lehet. A súlymegtakarítás mellett a nagy hátsó diffúzor és a hátsó légterelő is a nagyobb kanyarsebességet támogatja.

A Lamborghini alapvetően arculatépítő tárgynak szánja a J-t – nem gondolják ugyanis, hogy tömegek vágynának egy olyan utcai autóra, amely 700 lóerős, és csak bukósisakban vezethető – de úgy hallani, ezt az egy példányt máris megvette valaki. Nagy szerencse ez az illetőnek, és nem csak azért, mert olyan élményben lehet része, mint senki másnak: mivel egyetlen darab készült, valószínű, hogy az Aventador J a jövőben egyre többet ér majd, akár egy drága festmény.