Ha lassan is, elmosódni látszik a Dacia és a Renault modellek közti mesterséges szakadék. A román márka Nyugat-Európában is népszerű, és a vevőknek már nem feltétlenül elég a kedvező ár.
A Lodgy nem csak látszatra böhömnagy, de számszakilag is. Erre utal legalábbis, hogy hét személlyel még marad 207 liter csomagtér, ami viszont a két hátsó üléssort összehajtva 2617 literre növelhető, azaz a kifejezetten családi járműnek szánt modell költözködéskor is nagy segítség lehet. A tágas belső mellett a típus másik újdonsága a korszerűsített multimédia-rendszer, amely már nem csak egyszerű rádió-funkciókat lát el, de a 7 hüvelykes érintőképernyőn navigálni is lehet. Emellett van parkolóradar, sőt – ami a márkánál szintén teljesen új dolog – van benne sebességkorlátozó rendszer is.
A nagydarab, hétszemélyes gép kétféle motor háromféle változatával lesz kapható. Azt már belátták a franciák is, hogy az 1,4 és 1,6 literes szívómotorok nem lesznek elegendőek egy ekkora gép elvonszolásához, így az egyetlen benzinmotor a Renault modelljeiből már ismert 1,2 literes turbós négyhengeres 115 lóerős kivitele, amely tisztább, takarékosabb és nyomatékosabb is, mint az öreg szívómotorok. Emellett két régebbi dízel jutott a Lodgynak: az 1,5 literes, a Renaultnál épp leköszönő dCi család 90 és 110 lóerős kivitelével lehet majd megvásárolni az egyterű Daciát.
Az árakat egyelőre nem ismerjük, de jó esély van rá, hogy a Dacia ezúttal is aláígér a konkurenciának, akárcsak a népszerű Dusterrel – cserébe az átlagosnál valamivel egyszerűbb formákkal és anyagokkal, és legfeljebb átlagos dinamikával kell beérniük a vásárlóknak.