Persze ne gondolja senki, hogy az új hibrid-üdvöske adott okot a csatakiáltásra. Nem, illetve nem csak. Érzik a japánok, hogy tolni kell a brandet, mert Európa dübörög, mindent meg is tettek ennek érdekében.
Előtte ugyanis levetítettek egy rövid kisfilmet az idei Le Mans-versenyautó tesztjéről. Tényleg impresszív volt, ahogy elindul a boxutcából, teljes csendben (kizárólag villanymotorral), majd a boxutca végén a szó szoros értelmében berobban a V8-as versenymotor. BANG! Ezek tényleg komolyan veszik.
Ahogy komolyan veszik a boyracer-drifter-generációt is, hiszen most már minden létező fronton hakniznak a tanulmányautóhoz képest mindenképpen közepesen jellegtelen GT86-ossal. A Lexus-like kristály hátsólámpák ugyan finom bazári külsőt kölcsönöznek neki, azt azonban meg kell hagyni, hogy még így is egy kicsi, mokány sportautó, ilyenből pedig manapság egyre kevesebb van.
Főleg ebből a vegytiszta fajtából: hátsókerékhajtás, 200 lóerő és 205 newtonméter, sperrdifi, sokkal inkább tűnik egy iszonyat kezes és kiszámítható, mintsem egy barommód erős, kezelhetetlen szörnynek. Kár, hogy a mezítlábas, fekete lökhárítós, lemezfelnis verziót nem láthattuk élőben.
Volt itt természetesen jövőbe mutató, guruló LCD-doboz is, de a diji – tanulmány inkább egy technológiai demó volt, mintsem konkrét jövőterv (Tokióban már láthattuk). Az egész autó lényegében egy képernyő, amelyen bármi lejátszható, jelen esetben egy Facebook-szerű alkalmazás üdvözölte a közelgő sofőrt, majd mindenféle hullámok és lángnyelvek táncoltak az autó oldalán. Képzeljék csak el, ha az elképzelt Mr.Smith helyett mondjuk Monique Cuvée közeledne a kocsihoz és az – felismerve őt – gyorsan végigpörgetné Facebook-falának portfólióját. Remek dolog a csúcstechnika.
De még milyen remek, ha egy ilyen – tényleg szívet melengető – formában ölt testet, mint a GT86-os versenyautó, amellyel már megcsíptek egy harmadik helyet is a japán GT SP3-kategóriájában.
És tudják mit? Nem azt vittük volna azonnal haza, akár arcmaszkos, ázsiai tetemeken keresztül.
Hanem minden idők legszebb japán autóját. A 2000 GT-t. Élőben látni mellbevágó élmény. This is what you need - mondtam a mellettem álldogáló gyári emberkének, aki ugyanolyan áhítattal simogatta végig tekintetével, mint én. Nem is válaszolt semmit, csak bólogatott aprókat.