A Polo családban eddig jó nagy lyuk éktelenkedett a kínálaton az 1,2 literes, 105 lóerős polgári csúcsmodell és a 180 lóerős GTI között. Ezt a rést foltozzák be a Blue GT-vel, amelyet igazi mindenesként próbálnak tálalni a gyáriak.
Az autóba ugyanaz az 1,4 literes blokk kerül, mint a GTI-be, de egy kicsivel egyszerűbb kivitelben. Az egyturbós változat is épp elég mérges, 140 lóerő a csúcsteljesítménye, ugyanakkor kifejezetten takarékos is lehet, ha megfelelően használják. A Blue GT akár 7,9 másodperc alatt elérheti a százas tempót, 210 km/h-val száguldhat, de a hétfokozatú DSG váltóval akár 4,5 literrel elcsetteg száz kilométert. A kézi váltós kivitel két decivel iszákosabb, de ez is nagyszerű eredmény egy ilyen erős benzinestől. Mindehhez persze olyan trükkökre van szükség, mint a stop-start rendszer vagy a motorfék-üzemben visszatápláló generátor.
A Blue GT nem igazán látványos darab, a mezei Polóktól csak a 17-es gyári alufelnik és a másfél centis ültetés különbözteti meg, ami szinte láthatatlan, így nem csak a dinamikája, vagy a fogyasztása adhatja el, hanem az a tény is, hogy napjaink egyik legjobb sleepere válhat belőle.