Giugiaro mester családi vállalkozásából nemrégiben a Volkswagen házi stúdiója lett, de ez láthatóan nem változtatott a lényegen. A Brivido sportkocsi-tanulmány ugyan a VW technikájára épül, nem Fiatra, és Alfa jelvény sincs rajta, de akár lehetne is.
Az alaporma letisztult és jó arányú, de nem németesen unalmas, inkább nagyvonalúan elegáns, néhány szokatlan részlettel. Ilyen a két térdmagasságban üvegezett, felfelé nyíló ajtó: ezeken át lehet megközelíteni a négyüléses belső teret. A Brivido egyki meglepő tulajdonsága épp az, hogy bár kifejezetten nagy belső terű – eleve négyszemélyesnek tervezték – ugyanolyan könnyed jelenség, mint egy kétüléses kupé.
A műszaki megoldásokat persze a Volkswagen csoport szállította, de ezen belül a legkomolyabb alkatrészek közül válogathattak a tervezők. Így a hajtás feladatát az Audi 3 literes V6-os TFSI motorjára bízták, amely 360 lóerős, így – a nyolcfokozatú automata váltó közbeiktatásával – akár 5,8 másodperc alatt felgyorsíthatja az autót 100 km/h-ra, és 275 km/h-s végsebességet biztosít a számára.
A belső térben is akadnak érdekes megoldások bőven. A tervezők elsősorban a kezelőfelületet igyekeztek megreformálni, így az integrált iPad-en kívül a kormányoszlopra és a kormányra telepített kijelzőkkel igyekeztek megoldani mindent. A kormány mellett-mögött kétoldalt elhelyezett kijelzők lényegében a tükröket helyettesítve mutatják a hátra illetve oldalra néző kamerák képét, a megszokott kezelőszerveket pedig a kormánykerékbe épített érintésérzékeny kijelzőkkel oldották meg.
A Brivido a klasszikus Giugiaro minőséget hozza, és nem csak formatervezési szempontból. A tanulmányautó, bár egyedi darab, a tervezők szerint minden részletében működőképes, ami ebben a műfajban egyáltalán nem általános. Nem valószínű, hogy a gép ebben a formájában valaha is szériagyártásba kerülne, viszont jól demonstrálja, hogy a Volkswagen-Italdesign páros mennyire hatékonyan működik együtt.