Van kölcsön 115 millád?

2012.03.08. 14:12

Igazából sok új információ nincs az Astonnál. Valahogy az ember elmegy egy ilyen genfi standra, ott áll pár tökegyforma autó, amelyek egyébként tökre másak. Mostanában annyit módosult a felállás, hogy ott áll még a Rapide, a négyüléses sportlimuzin és a Cygnet, az álcázott Toyota IQ. Mindegy, maradjunk annyiban, hogy az Aston kupék azért alig megkülönböztethetők egymástól.

Azonban tavaly, a Villa d'Este autószépségversen bemutatták azt az Aston Martin kupét, amely nem tökugyanúgy néz ki, mint a többi: a V12 Zagatót. Most, hogy elhozták Genfbe, én speciel kicsit lepetéztem a stand előtt. A Zagato ugyanis csodálatos.

A cég egyébként a szalonra tartogatta azt a bejelentését, hogy a Zagatót gyártani fogják, igaz, limitált példányszámban: százötven készül majd belőle. Ez egyébként az Aston szintjén nem is olyan kevés, ha pedig a 330 ezer fontos árát is mellérakjuk, akkor szinte sok. A Zagato egyébként nem önálló modell, az átszabott ruha alatt a V12 Vantage, egy szintén felidézhetetlen külsejű Aston technikája van. A motorja hatliteres, a legnagyobb teljesítménye 517 ló és 570 newtonméter a nyomatéka.

A Zagatót a régi DB4GT Zagato vonalai ihlették, amely idén lesz ötven éves – akkoriban megszokott dolog volt, hogy külső karosszériások készítették egy-egy autó felépítményét. A DB4GT esetében azért fordultak Zagatóhoz, mert jó könnyű alukarosszériákat épített versenyautókhoz. Ha megnézzük a róla készült képeket, hamar kiderül, hogy az ihlet erősen áttételes volt: hátul például nem hatalmas kerek lámpa volt, hanem két pici pötty, és még sorolhatnánk az eltéréseket a régi Zagatóhoz képest.

Viszont a V12 Zagato orra gömbölyűbb, mint a többi mai Astoné, továbbá teljesen más a hűtőrács formája. A legmarkánsabb eltérés a tetőn végigvonuló két gyönyörű domborulaton és az oldalüvegeknél látszik, bár szerintem picit a Swiftre is hasonlít a nemes brit jármű.

Itt-ott feltűnik pár szénszálas elem is, de csak jó ízléssel adagolják, nem hempergették meg az autót karbonmatricában, ahogy ezt néhány D&W-színvonalú német tuningcég tenné. Elég volt a szárny, meg a lámpák körül, és lám, milyen jól néz ki. Arról nem is beszélve, hogy ez igazi. A Zagato belseje lényegében azonos a Vantage-ével, azt leszámítva, hogy az ülésekbe szép Z-betűek hímeztek. A Zagato nemcsak utcai változatban készül majd. Két versenyváltozat indul a 24 órás nürburgringi versenyen, mint a régi szép időkben, amikor az Aston Martin szép eredményeket ért el a tartóssági futamokon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.