Az összecsukható keménytetős V8-as Ferrari az utóbbi években kissé háttérbe szorult a nagyobb és erősebb rokonság mellett, sőt, mára a legöregebb modellé vált, amelyet Maranellóban gyártanak. Most azonban megkezdték a felzárkóztatást, minden fronton.
Először is egy kicsit felhozták a 4,3 literes V8-as motort: a teljesítményét 490 lóerőre, a csúcsnyomatékát 505 Nm-re növelték, így legalább az előző középmotoros modell, az F430 teljesítményét elérte az orrmotoros kis-Ferrari. Ezzel párhuzamosan valamivel szélesebb körű alumínium-használattal le tudtak faragni a kupé-kabrió tömegéből 30 kilogrammot. A változtatásokkal sikerült két tizedet faragni a százra gyorsulás idejéből – az új érték 3,8 másodperc – így már az összes Ferrari 4 másodpercen belül érheti el a 100 km/h-t.
A California persze most is a hétköznapi használatra leginkább alkalmas Ferrari, ennek megfelelően igyekeztek megtartani az autó kényelmét, de azokra is gondoltak, akik túl puhának ítélik az autót. Bemutatták a Handling Package nevű kiegészítő csomagot, amely feszesebb rugókat, keményebb alapbeállítású aktív lengéscsillapítókat és közvetlenebb áttételű kormányművet tartalmaz. Ezekkel a California is sokkal közelebb kerülhet a versenyautó-ideálhoz, bár a gyáriak egyértelműen a száz lóval erősebb 458-ast szánták azoknak, akiknek fontosabb a vezetési élmény, mint a márka presztízse.