A sok genfi újdonság között majdnem elsikkadt a BMW szerény külsejű háromajtós 1-ese, pedig a tanulmányautónak titulált M135i az egyik legizgalmasabb idei újdonság lehet.
Turbófeltöltés ide, kínosan elkerült M1 név oda, az 1-es M Coupé előtt egy emberként borult le a szaksajtó, mondván, újjászületett az ős-M3-as. Nagyon hasonló paraméterekkel, csak az új 1-es ferdehátú, háromajtós kasztnival díszeleg most az M135i a BMW-standon - nagyjából a kacska matricázás lehet az, ami majd eltűnik a szériaautónál.
A teljesítményről egyelőre titkolóznak a bajorok, csak annyit mondanak, több mint 300 lóerő lesz a végeredmény, de a számtalan változatban gyártott háromliteres, sorhatos turbómotornál nem is a könnyen felpumpálható teljesítményen dolgozhatnak a mérnökök, hanem az ennél is fontosabb spontán gázreakción. Természetesen sportosabb futóművet, nagyobb fékeket is kap az M135i, de az örömtüzek lángjai a kézi váltó hallatán csaphatnak fel, hiszen ezért már lassan könyörögni kell a sportos modelleknél is.
A M performance család, amely a széria BMW-k és a „valódi" M-es modellek közé ékelődik, az M135i-vel így hamarosan lefelé is bővül, ha már az M550d megnyitotta a rést. Az 5-öshöz hasonlóan az 1-eshez is kapható lesz majd összkerékhajtás, de a visszafogott, mindössze a nagyobb kerekek és a szolid műanyag elemek által megkülönböztethető M135i még hagy helyet egy nála is komolyabb változatnak, bár az is lehet, a bárgyú képű új 1-esből sosem farag az M GmbH igazi motorsportos autót.