Nem kapott nagy hírverést a három éve bemutatott Melkus RS 2000, ezért idén egy különleges kiadással próbálják felhívni magukra a figyelmet: a Black Edition név ugyan már elcsépelt, de a Melkus esetében nem beszélhetünk tömegcikkről.
Nem biztos, hogy érdemes vállalkozást alapozni egy olyan márkanévre, amelyet csak a keleti blokkban ismertek, ott is csak a fanatikusok, de Peter Melkus hisz apja zseniális konstrukciójának varázsában. Heinz Melkus a hatvanas-hetvenes években Wartburg-alapokra épített Drezdában saját tervezésű sportkocsikat, amelyekből pár tucatnyi utcai változat is készült, RS 1000 néven. Sokak szerint a szoci korszak legszebb autója a sirályszárnyas Melkus - figyelembe véve az NDK-s viszonyokat, csoda, hogy egyáltalán elkészülhetett.
Az RS 2000-nél már csak a név maradt meg és a drezdai központ, a technika már a Lotus-tól érkezik. A németek által megálmodott és legyártott üvegszálas héj alatt alapkivitelben 320 lóerős motor dolgozik, amely a Melkus-t 4,5 másodperc alatt gyorsítja százra. Az erősebb, 370 lóerős GTS ugyanezt 3,8 másodperc alatt tudja, egy szintén kétliteres, turbófeltöltős motorral.
Idei újdonság a Black Edition, amely hat rétegű lakkfekete fényezéssel mutatkozik be nemsokára a dubaji autószalonon, és mindössze öt darab készül belőle. Nehéz is lenne az árfolyamtól függően mintegy negyven milliós áron több vevőt találni, akármilyen ízléses a különleges belső és a szénszálas díszítések.