A NASA és a Goodyear kapcsolata nem újkeletű: az amerikai abroncsgyártó készítette az első holdjárók kerekeit is, és most egy újabb megoldást fejlesztettek ki, szintén más égitesteken való használatra.
Az amerikai holdjáró, amellyel az űrhajósok eltávolodhattak a leszállóegységtől, acél dróthálóból készített kerekeket használt, és a Goodyear mostani megoldása is hasonló fazonú. Nyolcszáz meghajlított rugószál helyettesíti a légtömlőt, így az abroncs bármilyen közegben, akár légüres térben is működőképes, és ha valahol megsérül, az lényegében nem érinti a kerék többi részének használhatóságát. Ugyanakkor a rugószálak hasonlóképpen csillapítják a kereket érő ütéseket, mint a gumiabroncs tenné.
Érdekes, hogy a Goodyear megoldása teljesen más alapelven működik, mint a más gyártók által fejlesztett műanyagrácsos megoldások: ez utóbbit lényegében egy időben mutatta be egy amerikai cég, és a Michelin – ez utóbbi készített egy változatot a NASA egyik holdjáró-tanulmánya számára is. Egyelőre nem tudni, hogy a rugalmas műanyag küllők, vagy a rugószálak hatékonyabbak-e földön kívüli környezetben, az viszont egyértelmű, hogy földi körülmények közt az előbbi látszik használhatóbbnak, hiszen a műanyagküllős kerék akár aszfalton is jobb lehet a gumiabroncsnál, viszont a fémrugós megoldás inkább csak laza talajon látszik használhatónak.