Már Tokióban bemutatták a konnektorról tölthető Swiftet. Ahogy az Opel Amperánál, ennél sem nyitnék vitát arról, hogy most ez villanyautó, amiben történeteseten van egy benzinmotor, avagy simán egy hibrid. Mindegy, most átkeresztelték Swift EV Hybridről Swift Range Extenderre. A benzinmotorja alig 658 köbcentis, ez hajtja a generátort, ha kifogyna a szufla az akkukból. Márpedig kifogy, hisz a gyár 30 kilométeres hatótávot ad meg, JC08 szabvány szerint, de valószínűleg ez a mifelénk ismeretlen szabvány a Fuji tetejéről indítja a mérést, és a gyakorlatban nyugodtan számolhatunk 15-20 kilométerrel.
Természetesen ezt még fejlesztik, de a Suzukinak hamarosan elő kellene állnia valami hasonló szériajárművel, mert a Honda és a Toyota már kínál hibrid kiskocsit. A Suzuki egyébként Japánban még nem mutatta meg a kocsi belsejét, Genfben viszont egy felmetszett Swiftet raktak ki. A fehér belső meghökkentő, viszont jól látszott az is, hogy a csomagtartóból elég nagy helyet foglal az akkucsomag, amelynek a teljes feltöltése 200 voltos hálózatról (nem tudom, hol lehet ilyen hálózati feszültség) négy óráig tart.
A Suzuki elhozta a Reginát is, egyébként a standon ekörül volt még némi lézengés, amúgy a márka nem váltott ki nagy érdeklődést, pedig a Swift Sportot is elhozták. Illetve még láttam pár szekrény méretű embert, akik a Jimnyvel fotózták egymást. Visszatérve a Reginára, most már G70-nek hívták, a szám egyébként a széndioxid-kibocsátására utal. A kis 800 köbcentis, közvetlen befecskendezéses turbómotorhoz CVT-váltót építettek be, persze a teljesítményéről nem esik szó. Állítólag gyártani fogják, aminek én örülök, de kétlem, hogy ez a zseniális forma tetszene a nagy tömegeknek, ha nem lehet megvenni nullás kezdőrészletre.
A Renault-nál maga Carlos Ghosn celebrálta az új, 0,9 literes háromhengeres motorjukat, persze volt itt CO2-puffogtatás, környezetvédelem és miegyéb. Ismerjük el, a Renault tényleg nagyvonalú a három hengerrel, a Fiat ugyanezt kettővel letudta, igaz, kis fejszámolással kiderül, hogy ugyanez négy hengerből pont 1,2 literes lenne, ami hengercsonkolásos motorfejlesztést sejtet. A franciák motorja turbóval 90 lóerős, és a távol-keleti ipari kémek...akarom mondani, megfigyelők le is csaptak rá, mint gyöngytyúk a takonyra.
Egyébként ugyanazok a műszaki megoldások köszönnek vissza ezen is, mint mondjuk a többi mai háromhengeresen: teflonos vezérműszíj, változó vezérlés, grafitbevonatos dugattyúk. Állítólag egy henger elhagyása húsz százalékot hoz fogyasztásban, miközben 100 lóerős literteljesítményt préseltek ki. Mellesleg 40 ezer kilométerre tolták ki az olajcsere-periódust. Lelkük rajta.
A Twizy villanynégykerekűeket is elhozták, nem csak a 20000 eurós Zoe villanyautót. Ők quadriciklinek hívják, ami négykerekű motorkerékpár lenne, persze ez is elektromos. Egy biztos, az ember mindkét oldalon ki tud könyökölni belőle. Némelyiknek van ajtaja is, tojáshéj-vékonyságú műanyagból, ami esőben valószínűleg jól jön.
A Fiat 500L-ről is tudtunk már, erre mondják azt, hogy az 500-as egyterű változata. Ezt nem teljesen értettem, mert akkor a Panda micsoda? Élőben persze kiderült, hogy az 500L-nek nem sok köze van (a platformján kívül) a kis 500-ashoz: rohadt nagy, még a Pandánál is lényegesen testesebb. Utána megnéztem a méreteit, és kiderült, hogy a Mini Countrymannél is nagyobb picikével, legalábbis kívül. Nem tudom elképzelni sem, mit kezd majd ezzel a kis kéthengeres csühögő, a Twinair motor. Az ajtókat viszont nem hagyták kinyitni, viszont bekukucskálva is látszott: a belső dizájnja is zseniális.
A Kia a Cee'd kombit hozta újdonságként, hisz az ötajtós már ismert volt. Bár hamarosan megyünk a nemzetközi bemutatójára, mindenképp beültem, lássam, mi változott. Jelentem alássan: a minőség. A Cee'd belső méretei nagyjából változatlannak tűntek, ahogy a csomagtartó is. Viszont a szerelvényfal, a műszerek és a tapizási minőség kiváló. Úgy tűnik, ők is végre önálló útra tértek a formákat illetően, és ez az út nem tűnik tévútnak. Már csak az a kérdés, hogy mennyibe fog kerülni.
Ja, és még egy apróság: a Kia előállt a duplakuplungos váltójával, ott szerénykedett oldalt egy felmetszett példány – ezt ugyanazzal az 1,6 literes benzinessel fogják párosítani, amelyet már ismerünk a Hyundai i40-ből. A Kiának a hazai piacára már van villanyautója is, mellesleg ezt a kockakocsit is kirakták a standra, a neve Ray EV.
A Chevrolet-hoz is beugrottunk egy picit, itt volt a Cruze kombi, amely biztos nagy ellenfele lesz az Astra kombinak is, pláne, ha hamarosan megkap a Chevy pár motort az Opeltől, mint például az 1,7-es dízelt, és az 1,4-es turbós benzinest – ezzel végre nyugdíjazódik a régi 1,8-as.
A Chevrolet backstage volt egyébként a leghangulatosabb, bár tény, hogy nem sok helyre volt időnk bemenni, de itt kaptunk egy pohár vizet, és jó volt. Igazi retró hangulat, fekete pultoslánnyal – átkozott profik ezek a GM-nél. Ja, és még a standon állt egy fekete rendőrruhás srác, praktikusan egy sárga Corvette mellett, de minden könyörgés ellenére sem volt hajlandó megbilincselni Pistát.
A Jaguar-Land Rover két igazán érdekes kocsit rakott ki, bár ezek sem számítanak világújdonságnak. Az Evoque kabrió persze igen, de sokkal izgalmasabb volt ennél a Defender utód, bár annyira hihetetlen, hogy ez lenne a mezőgazdasági gép-autó kentaur utódja. Lehet, hogy felpuhul? Egyáltalán az emberiségnek szüksége van a régi Defenderhez hasonló autókra? Mondjuk az észak-írországi zavargások leverésére biztos. A másik szépség a Jaguar XF kombi volt – nem féltem a márkát, hogy ez megbukna.
A végére hagytam a Citroën standját, ahol megtekinthettük a Mitsubishi ASX átmaszkírozott verzióját C4 Aircross néven, de ez ugyanúgy nem hozott lázba senkit, ahogy a Peugeot-nál ugyanez 4008 néven sem. Ellenben, ott volt egy DS4 Racing, egy WRC autó és egy DS3 Racing társaságában. Talán az első olyan DS4, ami jól néz ki, és ez csupán részben írható a szürke outfit javára. Ugyanis rendesen le is ültették, ami határozottan jól áll neki.
Mégsem ez volt a stand legszebb autója. És nem is a DS5, hanem egy ócska, elavult típus. Igen, a C6. A franc sem hitte volna, hogy fekete-fehér kétszínű fényezéssel ennyire jól néz ki az amúgy is gyönyörű kocsi. Pedig már leáldozóban van neki, nagyon keveset gyártanak belőle, azt is mindössze egyetlen motorral, a V6-os HDI-vel. Kár érte, de hát ez az élet rendje.