Élénkülés az autópiacon. Vége a válságnak?
Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) csütörtökön közzétett adatai szerint Magyarországon 4262 új autót helyeztek forgalomba februárban, 20,2 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor. Igaz, a növekedési ütem elmaradt a januáritól, amikor közel 44 százalékkal több kocsit adtak el, mint 2011 első hónapjában, de az uniós tendenciáktól merőben eltér a magyarországi helyzet.
Az EU-ban februárban tovább zsugorodott az autópiac: 888 878 új autót helyeztek forgalomba, 9,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. Januárban még 968 ezer autót regisztráltak, ez 7,1 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest.
Februárban Németország kivételével minden fontosabb európai piacon csökkent, a legnagyobb mértékben Portugáliába és Görögországban, 48 és 45 százalékkal, de például Franciaországban és Olaszországban is visszaesett az értékesítés, 18 és 20 százalékkal.
A dél-koreai autógyártók tovább meneteltek előre, olyan nagy európai márkák rovására, mint a Renault, a Peugeot, az Opel és a Fiat. Mind a négyen átlagosan 19 százalékkal kevesebb autót tudtak eladni éves szinten, mint tavaly februárban.