A pletykákban Citadine néven felbukkanó új belépő Dacia a legolcsóbb európai autó lehet. Az 1,46 millió forintnak megfelelő ár kétségtelenül igen vonzónak tűnik, még akkor is, ha tudjuk, hogy ennyiért legfeljebb egy igazán fapados modellt kaphatunk, ráadásul igen kis méretben.
A Dacia új alapmodelljéről azt hallani, hogy bár ötajtós lesz, nem lesz nagyobb, mint a Renault Twingo, azaz a Fiat Panda, a Peugeot 106-Citroen C1-Toyota Aygo trió, vagy épp a Suzuki Alto újabb ellenfele lehet belőle, csakhogy ezeknél is sokkal olcsóbban kerülhet piacra. Úgy hallani, az új modell egy olyan padlólemezre épül majd, amelyet több Renault modellben is használnak majd, és háromhengeres, 0,9 literes, 60, 75 vagy 95 lóerős benzinmotorral lesz elérhető.
A Renault román márkája felől korábban nem hallottunk olyat, hogy a Sanderónál kisebb modellel tervezné bővíteni a palettát. Nem lehetetlen, hogy az új modell a Renault-Mercedes szövetség egyik melléktermékeként jöhet létre, hisz abból nem csináltak titkot eddig sem, hogy a Smart teljes kínálatát közösen fejlesztett műszaki alapokon szeretnék megújítani. Ez viszont azt feltételezi, hogy a Renault is készít majd hasonló méretű modelleket, méghozzá sokkal nagyobb tételben, mint amennyi autót a Smart el tudna adni. Csak így képzelhető el, hogy az új platform és a hozzá tartozó motorok fejlesztésébe ölt összeg előbb-utóbb megtérül.
Az olcsó Dacia kisautó ilyen szempontból jó húzás lehet, hiszen ebből akár több százezret is eladhatnak egy évben, szemben a luxuskivitelű Smartokkal, amelyekből legfeljebb néhány tízezret lehet értékesíteni évente.