Hivatalosan ugyan csak októberben jelentik be, hogy milyen közös tevékenységekkel próbálnak egymásnak pénzt spórolni, de már most kiszivárgott néhány fontos részlet.
A legújabb sajtóhírek szerint összesen négy új, közös modell fejlesztését fontolgatja a Peugeot-Citroen és a General Motors. Ezek közül egy kisebb méretű autó, várhatóan egy Dacia Logan méretű szedán a fejlődő piacok – elsősorban Latin-Amerika – számára készül, három típus viszont Európában is elérhető lesz. Egy középkategóriás autóról hallani, amely valószínűleg a Peugeot 308-as és az Opel Astra helyére érkezik, egy nagyobb szedánról, amellyel az Insignia és az 508-as utódlását oldhatják meg, illetve egy kisméretű, fokozottan környezetbarát gépről. Az azonos alapú típusok külsőre persze ugyanúgy eltérnek majd egymástól, mint manapság a szintén közös alapokra épülő Fiat Punto-Opel Corsa páros, vagy a Peugeot és a Citroen azonos alapú modelljei, de a közös alkatrészek miatt mindkét vállalat jelentős megtakarítást érhet el mint a fejlesztés, mind a gyártás során. Az új modellek kialakítása persze időigényes feladat, így az első közös gyökerű autók 2016-ra készülhetnek el legkorábban.
Sokkal rövidebb távon hozhat eredményt az a döntés, amely szerint a továbbiakban a GM európai érdekeltségei is a Peugeot csoport logisztikai igényeit kielégítő Gefco-val szállíttatnak és raktároztatnak majd. Ezzel megteremtik a közös alkatrész-beszerzés lehetőségét, ami eleve nagy arányú költségcsökkentéshez vezethet. A két autógyártó számításai szerint a szövetség a következő öt év során évi 2 milliárd dollár megtakarítást eredményez majd, és a közös típusok bevezetése ezt az összeget még tovább növelheti.