Kínai motorok kerülnek az Opelekbe
A kis három- és négyhengeres benzinesek fejlesztésében már a kínai SAIC fejlesztőinek munkája is benne van, bár Európába ezek is Opel néven érkeznek.
Elérkezett az idő az Opel legnépszerűbb motorjainak leváltására, amelyek a 90-es évek közepe óta szolgálnak az német gyártó legnépszerűbb modelljeiben. Az új generációt azonban már nem egymaga fejlesztette a GM német leányvállalata: a munkába bevonták kínai partnerüket, a Shanghai Automotive-ot is, mivel így egyrészt biztosíthatták a kínai gyártás feltételeit, másrészt csökkenthették a költségeiket. Az új motorgeneráció elvileg minden, korszerűnek számító műszaki megoldást tartalmaz: a közvetlen befecskendezéses, turbófeltöltéses gépekkel 1,6-1,8 literig minden szívómotort kiválthatnak néhány éven belül.
A legkisebb, ezres háromhengeres valószínűleg a Corsa utódjában is megjelenik, de elsőként az egyelőre csak pletykákból ismert Juniorban találkozhatunk vele, amelyet a Fiat 500 utódjának szánnak. Az új motorcsaláddal Szentgotthárdról látják majd el az európai Opel és Vauxhall üzemeket. Az új Opel motorok hivatalos bemutatója az őszi Párizsi Autószalonra várható.