Kecskeméten már készülnek a Mercedesek
A mai napon zajlott a kecskeméti Mercedes üzem hivatalos gyártásindítása. Ahogy a protokoll előírja, jelen volt mindenki, aki számít: Dieter Zetsche, a Daimler csoport vezérigazgatója, és Orbán Viktor miniszterelnök is. Ennél azonban jóval lényegesebb, hogy a Mercedesnél már most is a további bővítés lehetőségéről beszélnek.
A német gyártó számára hasonlóan lényeges az új üzem megnyitása, mint Magyarország számára: ők a prémium-kompakt szegmensben indított offenzíva második lépcsőjének sikeres beindítását látják benne. A Mercedes ugyanis azt a célt tűzte maga elé, hogy 2020-ra visszaszerezze a vezető szerepet a luxusautó-gyártók közt, és ennek érdekében a kompakt modellek egész családját fejleszti ki. A Kecskeméten készülő B osztály és a németroszági Rastadtban összeszerelt csapott hátú A osztály csak a kezdet, később azonos műszaki alapokra épülő autók egész sora várható még: hobbiterepjáró, négyajtós kupé, esetleg egy célszerű kombi is. Dieter Zetsche a magyar üzem megnyitóján bejelentette, hogy a B oszytály után második lépcsőben a négyajtós kupét kezdik gyártani Kecskeméten.
Ennek következtében 2500-ról 3000-re bővítik az üzem alkalmazottainak számát. Eddig 17 magyar beszállító nyert el nagyobb megrendeléseket a Mercedestől, és ez a szám a későbbiekben tovább bővülhet. Korábban tízezerre becsülték a helyben kiépülő kiszolgálóipar által foglalkoztatható magyar munkavállalók számát, de az új típus gyártásának beindítása további munkahelyeket hozhat létre ezen a területen is. A vadonatúj, mintegy 800 millió euróból létrehozott magyarországi telephelyen a Mercedes a legkorszerűbb, rugalmas gyártási eljárást honosította meg. Elvileg az új, azonos alapokra épített kompakt modellek bármelyike előállítható a gyártósorokon, akár tetszőleges sorrendben, anélkül, hogy a gépsorokat át kellene állítani.
A kecskeméti üzem elvben évi százezer autó előállítására alkalmas, ám ezt a mennyiséget valószínűleg csak fokozatosan éri majd el a termelés.