A szörnyeteg új fegyvere
A japán rali-veterán, aki mellékesen a Suzuki sportigazgatója is, a mai napig tartja az abszolút rekordot a világ talán legismertebb hegyi versenyén, a Pikes Peak felfutón. Eddig gyári színekben halmozta a győzelmeket: középmotoros, egyedi építésű versenygépe előbb a Suzuki XL7-esre, majd az SX4-re emlékeztető burkolattal halmozott győzelmet győzelemre, és tavaly ő volt az első, aki 10 percen belüli időt ért el. Most azonban új technikával fut neki a közel húsz kilométeres szerpentinnek.
Az együléses prototípust a japán Elektromos Járműveket Népszerűsítő Egyesület (Association for the Promotion of Electric Vehicles - APEV) tervezte és állítja rajthoz, így nem meglepő, hogy egy újabb villanyautóról van szó. A Mitsubishi i-MIEV-ből épített Pikes Peak versenygép is ígéretes, de az APEV csodafegyvere még veszélyesebben néz ki. Az áramvonalas versenygép egy formula-versenyautó és egy sportautó-prototípus sajátos keverékének tűnik: a karosszériát egyértelműen úgy alakították ki, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt termelje a legkisebb légellenállás mellett.
Ami az esélyeket illeti, akár gyorsabb is lehet, mint a benzinmotoros gépek, hisz a villanymotor nagy nyomatéka épp kanyargós úton jelent hatalmas előnyt. A 19,99 kilométeres távot pedig még egy átlagos villanyautó-akkumulátor is könnyedén kibírja padlógázon, anélkül, hogy a merülés jeleit mutatná. Így a hatszoros győztes Tajimával a volánnál akár még az abszolút elsőség is lőtávolba kerülhet.