Kína egyik legnépszerűbb luxusautó-márkája a Buick, de hiába a népszerűség, ha a pártvezetés új jelszava így szól: ki a külföldiekkel. Alighanem ennek köszönhető, hogy a General Motors simán átadta egyik korszerű modelljét kínai partnerének, így a Buick LaCrosse Roewe 950 néven is bemutatkozhatott.
Az ötméteres, kissé ügyetlen arányú luxusautón nem változtattak sokat, mindössze új hűtőmaszkot kapott, rajta a régimódi, pajzs-alakú Roewe jelvénnyel, amellyel eredetileg a Rover logó hangulatát próbálták lemásolni a kínaiak. Minden egyéb maradt, de ez nyilván jó így a kínaiaknak, hisz a LaCrosse a GM legkorszerűbb műszaki megoldásait tartalmazza. Az alapja ugyanaz az Epsilon II padlólemez, amelyet az Opel Insigniában is használnak, a motortérbe pedig az amerikai GM modellekből is ismert 2,4 literes négyhengeres, vagy 3 literes V6-os motorokat szerelik.
Ezzel a megoldással elvben mindenki jól jár. A Shanghai Automotive, a GM kínai partnere gyakorlatilag ingyen jutott új csúcsmodellhez, hisz a LaCrosse eddig is a cég egyik üzemében készült. Az amerikaiak nem vesztenek vásárlókat azzal, hogy a kínaiak kevesebb Buickot vesznek, a vásárlók pedig külföldi minőséget kapnak hazai néven. Ráadásul a GM-Shanghai páros ezzel még a kormányzati autókat eddig szállító Audival szemben is jó pozícióba kerülhet, hisz a 950-es hazai autónak számít, azaz előfordulhat, hogy egyes hivataloknál átveszi majd a szolgálati A6-osok helyét is.
A cselnek persze akad hátulütője is: így a Shanghai Automotive most már hivatalosan is magáénak mondhatja a GM korszerű műszaki megoldásait, és számos példa bizonyítja, hogy Kínában nincs olyan jogi védelem, amely meggátolná a céget, hogy visszaéljen ezzel.