A Renault utolsó farmotoros tömegmodelljét, az R8-ast 1973-ban küldték nyugdíjba, és azóta - a jelképes mennyiségben gyártott Alpine sportkocsikat leszámítva - orrmotoros, elsőkerék-hajtású típusokból él a francia márka. Ez azonban rövidesen megváltozhat, ami nem is a francia mérnököknek, hanem a Mercedes tervezőinek köszönhető.
A farmotoros, hátsókerék-hajtású padlólemez ugyanis a Mercedes kisautó-márkájától, a Smarttól érkezik: a Daimler-Renault együttműködés egyik mellékhatása, hogy a Renault következő városi kisautóját a Smart új, változtatható méretű platformjára építi. A németek a jobb helykihasználás miatt ragaszkodnak a farmotoros elrendezéshez, csak így tudnak ugyanis 2,7 méter alatti hosszúságú városi autót építeni. A Renault autója valószínűleg nem lesz ilyen apró, de annak érdekében, hogy a viszonylag kis mennyiségben eladható Smartokat megérje gyártani, a megállapodás érdekében ugyanarra a műszaki alapra építkeznek. Így a legdrágább fődarabok - elsősorban a motor és a váltó - olyan mennyiségben készülhetnek, hogy a kifejlesztésükre költött pénz egy modellciklusnál rövidebb idő alatt is megtérülhet.
Az új Renault kisautó várhatóan a Twingót váltja majd a kínálatban, de elődjével ellentétben nem is próbálják alacsonyan tartani az árát. Stephen Norman marketing-igazgató szerint inkább az egyedi stílussal és a gazdag felszereltséggel szeretnék eladni az új városi autót. Az viszont nincs a célok között, hogy versenyezzenek a Citroen C1-Peugeot 107-Toyota Aygo trióval, inkább a Fiat 500-as vevői közül szeretnének megszerezni néhányat.
Ha minden igaz, a farmotoros Twingo-utódnak lesz német testvérmodellje is: a négyüléses Smart Forfour is hasonló, 3,5 méter körüli hosszúságú lesz, bár a két autó stílusában élesen elüt majd egymástól.